Returnering
Når du har modtaget din ordre, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Ved returnering af varer skal du altid vedlægge din faktura/købskvittering eller kopi af denne, samt udfylde og medsende retur informationssedlen som du har modtaget med din ordre.
Købet kan også fortrydes ved nægtelse af modtagelse fra GLS eller PostNord.
Gøres dette fratrækker vi retur portoomkostningerne inden vi refunderer beløbet til din konto.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den eller på anden måde, har lavet slid/brugs mærker på varen under din besiddelse, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, eller er beskadiget kan det muligvis medføre til en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag du har modtaget dine varer.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varerne returneres ved at sende dem retur til:
Bike-Shoppen ApS
Gl. Skivevej 78n
8800 Viborg.
VI ANBEFALER AT RETUR PAKKER SENDES SOM FØLGENDE:
PostNord med omdeling - TRYK HER
GLS til Erhvervsadresse - TRYK HER
Vi modtager IKKE varer sendt pr. efterkrav eller varer sendt uden omdeling til pakkeshop eller posthus. Vi modtager kun pakker som sendes direkte til vores adresse. Det vil sige, hvis en pakke fra DAO, Bring, PostNord, GLS eller andet er havnet hos en pakkeshop så henter vi IKKE pakken. Det er DIT ansvar, at få pakke retur til os. Vi har ikke ressourcerne til, at køre rundt og samle returpakker op.
Udfyld returformularen, som du fik med i din pakke. Har du mistet den? - Så klik linket nedenfor og print en ny.
Ingen fortrydelsesret:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen.
Hvis varen er en skaffevare dvs. er varen uden for vores sortiment og specielt bestilt hjem til kunden.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er varen en skaffe vare, altså en vare vi ikke har i sortiment, som bestilles hjem specielt til kunden er der stadig reklamationsret på.
Ved fejl og mangler på elektroniske dele, som ikke fremgår tydligt, forbeholder vi os retten til at teste produktet på eget værksted i rette forhold for, at kunne udfylde reklamationsraporter efter producentens forskifter.
Kunden afholder selv retur omkostningerne.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte webshop@bike-shoppen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig
relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her -
http://ec.europa.eu/odr . Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse Webshop@bike-shoppen.dk